الثلاثاء، 17 فبراير 2015

احذر عدوك مرة وصديقك مليون مرة (( قصة مؤلمة ))













كان هناك شاب اسمه احمد وصاحبة اسمه عادل ...  وكانو لا يخافون الله فيما يفعلون ..  وفى يوم من الايام قال عادل ل احمد 


انا تعرفت على زوجة امام المسجد وهى عاوزانى اجيلها البيت ...وانا بخاف يطب علينا زوجها وتبقا مشكلة كبيرة ..ف اية رايك بعد

 الصلاه  تجلس تتكلم مع الامام تلهية شوية ولما ييجى يرجع بيتة تكلمنى ؟؟ احمد قال ماشى و فعلا بعد الصلاه راح احمد وحاول يتكلم 


معاه.. لحد ما خلص كلام .. وقعد يرن على عادل وويقوله ان الشيخ هيرجع بيتة .. رجع عادل ل احمد قعد يحكيلة عن اللى حصل .. 

واستمر الموضوع دة فترة طويلة .. وبقى فية صداقة بين احمد وبين امام المسجد من كتر ما جلس معاه .. وبدا ضميرة يانبه

و ف يوم اخد احمد قرار انو هيقول للشيخ عن اللى بيحصل .. ولازم يعرف اللى مراته بتعمله





وراح للامام وقاله : يا شيخ  انا مكنتش بجلس معاك لله ف لله .. ولكن كنت اجلس عشان اغطى على صاحبى  .......... لان زوجتك 

تخونك معاه ... فقال له الشيخ  .. بس انا مش متزوج  ... هنا كانت الصدمة 

عرفتو  عادل كان بيروح لزوجة مين .؟؟؟ كان بيروح لزوجة احمد  .. طعنة فى قلبه

لذلك لابد من ان تحذر من ععدوك مرة ومن صديقك مليون مرة 



تاملوهااااااا 

ليست هناك تعليقات:

إرسال تعليق